یک بازیگر تلویزیون در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» از پدر و مادرها خواست فرزندانشان را به کتاب خواندن و مطالعه عادت دهند.

به گزارش وبلاگ زندگی بهتر، عمار تفتی بازیگر تلویزیون شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» ضمن اشاره به نقشی که کتاب در زندگی‌ش داشته، گفت: بسیاری از اتفاق‌های مهم زندگی‌ام بعد از خواندن یک کتاب رقم خورده است. مثلا «عقاید یک دلقک» ده سال از زندگی من را تحت تاثیر قرار داد یا رمان «خداحافظ گری کوپر» که در بیست سالگی خواندم، در این سن احساس می‌کردم سرشار از شور زندگی‌ام و هر کاری هم می‌توانم انجام دهم و آرمانگرا بودم و دلم نمی‌خواست از این ارتفاع پایین بیایم. احساساتم تحت تاثیر «ناطور دشت» بود. با همه این کتاب‌ها احساس همذات پنداری کرده‌ام.

وی افزود: کتاب «سمک عیار» کتاب بالینم هست که در هفته چند شب پیش می‌آید که به آن مراجعه کنم. موقع خواب نیز با تلفن همراهم مطالعه می‌کنم مثلا غزل و رباعی می‌خوانم یا فیلمنامه‌های پیشنهادی، همچنین «تذکره الاولیا» را هم به صورت دیجیتال می‌خوانم.

این بازیگر در پاسخ به سوال مجری برنامه در ارتباط با اینکه اگر قرار باشد تنها یک کتاب را همراه داشته باشد، گفت: اگر قرار شود جایی بروم و به من بگویند فقط یک کتاب همراه داشته باش و تا ابد فقط همان را بخوان از میان کتاب‌های کتابخانه‌ام کتاب «درخت زیبای من» را با خودم می‌برم.

او در بخش دیگری از این برنامه گفت: خیلی خوشحال می‌شوم که سرانه مطالعه در کشور ما بالاتر باشد و مردم عادت به مطالعه داشته باشند و خواهشم از پدرها و مادرها این است که این عادت را در فرزندانشان ایجاد کنند.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان آن را تهیه می‌کند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 از شبکه نسیم برای علاقه‌مندان پخش می‌شود./فارس