مهم‌ترین اولویت و وظیفه انقلابی مجلس دهم، ریل‌گذاری صحیح کشور از طریق تهیه برنامه ششم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تقویت و حمایت از تولید داخلی و "ترویج و تثبیت سبک زندگی ایرانی اسلامی" است.

به گزارش سبک زندگی بهتر، «مجلس تراز انقلاب اسلامی» که «در رأس امور» بوده و به عنوان «عصاره فضائل ملت» شناخته می‌شود چگونه مجلسی است و دارای چه ویژگی‌ها و مختصاتی است؟ یا به عبارت روشن‌تر چه ویژگی‌ها، مزیت‌ها و اقداماتی، مجلس شورای اسلامی را به مجلسی در تراز جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌کند؟  تأمل در فرمایش‌های امامین انقلاب اسلامی به خوبی نشان می‌دهد همانگونه که ماهیت و اصالت انقلاب اسلامی در گرو عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، حمایت از مظلومین و مستضعفان، مقابله با زیاده‌خواهی شرق و غرب و... است، مجلس تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز باید واجد ویژگی‌های ایجابی و سلبی، نظیر انقلابی بودن، جهادی عمل کردن، تمرکز بر ارزش‌های حیاتی اسلام و در صدر آنها تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، عدالت‌خواهی، پرهیز جدی از جناح‌بندی‌های سیاسی و تحزب‌گرایی، استکبارستیزی، شجاعت در برخورد با دشمنان نظام و اسلام، دوری و پرهیز جدی از آفات و رذائل اقتصادی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد. مجلس تراز انقلاب اسلامی، علاوه بر تلاش برای نگه داشتن انقلاب اسلامی در مسیر اصلی، باید با تصویب قوانین و عملکرد انقلابی و جهادی، برای همه اجزا و ارکان نظام ریل‌گذاری و به عنوان بازوی نظام و ولایت فقیه، ایفای نقش کند و تنها در این صورت است که مجلس در جایگاه حقیقی خود و در حد و اندازه‌های مورد انتظار نظام ظهور کرده و با رفتار انقلابی و جهادی، عمل انقلابی و جهادی را از همه اجزا و ارکان نظام به عنوان خواسته واقعی مردم و نظام، مطالبه می‌کند. مطابق آنچه گفته شد به اختصار و اجمال، به برخی از ویژگی‌های مجلس انقلابی و تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کنیم:

1 - دمیدن روح آرامش در کشور و پرهیز از مجادلات حزبی و مضر و حفظ جایگاه و هیبت مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت. بدیهی است که صیانت از جایگاه مجلس مستلزم نظارت دقیق نمایندگان از خودشان است.

2 - حامل و عامل گفتمان امامین انقلاب اسلامی: مجلس تراز انقلاب، بدون توجه به آرمان‌ها و گفتمان امامین انقلاب شکل نمی‌گیرد و این گفتمان در «حرکت در راستای اسلام ناب محمدی»، «اطمینان به وعده الهی و در نظر گرفتن محاسبات معنوی و الهی» و «باور به جهانی بودن نهضت اسلامی» خلاصه می‌شود.

3 - استکبارستیزی و تبدیل مجلس به پایگاه مستحکم انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات فزاینده، متنوع و پیچیده شیطان اکبر و طاغوت اعظم و هم پیمانانش.

4 - توجه ویژه و عملی به اولویت‌های کاری مجلس که حضرت امام خامنه‌ای بیان فرمودند و رفع دغدغه و نگرانی مردم و رهبری با حل مشکلات اقتصادی به ویژه رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی.

5 - تلاش مضاعف و جهادی برای صیانت از دستاوردها و منابع عظیم کشور و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان نظام مبنی بر شکل‌گیری نقشه جدید غرب آسیا موسوم به «خاورمیانه جدید».

6 - حضور و ظهور انقلابی مجلس برای حراست از فرهنگ ملی و دینی و توسعه و تثبیت «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و مقابله با شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن.

7 - تیزبینی و هوشیاری نسبت به تلاش شیطان اکبر و طاغوت اعظم برای ایجاد بی‌ثباتی از راه تبدیل گسل‌های قومی، عقیدتی و جناحی به زلزله.
بی‌تردید مجلس دهم باید حامل و عامل وحدت‌بخش جامعه و مردم باشد.

8 - ایستادگی انقلابی در برابر توطئه برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن و عوامل و عناصر داخلی آنان که در پی تغییر ماهیت انقلاب اسلامی و تحریف حضرت امام خمینی(ره) هستند.

مجلس دهم باید مرزبندی شفاف و روشنی با مخالفان و معاندان و دشمنان انقلاب و نظام ولایی در عرصه جنگ نرم داشته باشد.

9 - مجلس انقلابی باید با شناخت دقیق و صحیح نیازهای واقعی نظام در سطح داخلی و ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و برنامه‌ریزی برای رفع نیازها، بازوی کارآمد نظام و رهبری برای حل مسائل اساسی کشور باشد.

10 - عزم انقلابی و جهادی برای فاصله گرفتن از کانون‌های قدرت و ثروت و کوتاه کردن دست زالوهای اقتصادی از مجلس و تأثیرگذاری آنان بر قول و فعل نمایندگان.

11 - داشتن بصیرت انقلابی و دشمن‌شناسی: مجلس تراز انقلاب اسلامی نه تنها باید از بصیرت لازم برای تشخیص دوستان و دشمنان انقلاب در هر برهه‌ای برخوردار باشد، بلکه باید موضع روشنی هم در قبال آنها اتخاذ کند و از تمام ظرفیت‌های مجلس برای خنثی‌سازی فتنه‌های ریز و درشت و منزوی ساختن فتنه‌گران استفاده کند.

12 - و بالاخره به جرئت می‌توان گفت که مهم‌ترین اولویت و وظیفه انقلابی مجلس دهم ریل‌گذاری صحیح کشور از طریق تهیه برنامه ششم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تقویت و حمایت از تولید داخلی و "ترویج و تثبیت سبک زندگی ایرانی اسلامی" است.

بدیهی است تنها در صورتی که مجلس در مسیر «انقلابی بودن»، «انقلابی ماندن» و «انقلابی عمل کردن» باشد،خواهد توانست در تراز انقلاب اسلامی ظاهر شود و الهام‌بخش و نمونه مردم‌سالاری دینی در سطح منطقه و جهان باشد./ روزنامه جوان